Mobilno RSS Facebook Twitter E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

10.12.2010      15:07
|
Operacijski sistemi Windows

Kitajci imajo izvorno kodo OS Windows

  • A- A+

So operacijski sistemi Windows neprimerni za hranjenje podatkov zaupne narave?So operacijski sistemi Windows neprimerni za hranjenje podatkov zaupne narave?

Slaba novica za vse, ki uporabljate Microsoftove operacijske sisteme WindowsDepeša, objavljena na spletni strani Wikileaks, namreč razkriva, da ima kitajska vlada na razpolago izvorno kodo operacijskih sistemov Windows. To dejansko pomeni, da ima komunistična oblast iz Pekinga oziroma njeni programerji proste roke pri iskanju ranljivosti zdaleč najbolj priljubljenega operacijskega sistema na modrem planetu.

 

Depeša iz dne 29. junija 2009 še razkriva, da je kitajska varnostna agencija ChinaInformation Technology Security Center (CNITSEC) leta 2003 prejela izvorno kodo operacijskih sistemov Windows neposredno od predstavnikov podjetja Microsoft. Ti naj bi ji »dostavili« izvorno programsko kodo z namenom, da njihovi zaposleni izboljšajo varnost operacijskih sistemov Windows. Namesto tega so izkušeni hekerji odkrite ranljivosti izkoristi za napad na številna podjetja in vladne ustanove širom sveta.

 

Kitajski varnostni agenciji CNITSEC naj bi do sedaj s pomočjo ranljivosti operacijskih sistemov Windows uspelo samo iz ameriških vladnih ustanov izmakniti za okoli 50 megabajtov elektronske pošte z izjemno občutljivo vsebino. Ali lahko iz tega sklepamo, da so operacijski sistemi Windows potemtakem povsem neprimerni za hranjenje podatkov zaupne narave? Bi morale svetovne vlade posledično čim prej preiti na odprtokodne rešitve?




Povezave:Microsoft, WikilLeaks









KOMENTIRAJ
facebook_connect.gif Prijava Za oddajo komentarja morate biti prijavljeni!



KOMENTARJI

1302286271
0
| 0
maxter
| 08.04.2011, 20:11:11


@bajdec, 18.03.2011, 18:22:35: ti tud snifu? nasa uporablja linux (kolikor vem) - redhat. drugače ša obstaja še kar nekaj unix-like osjev, ki so zelo varni!
nč ne rečem da imajo v tehnoloških prostorih in ostalih pisarnah linuxe gor ampak v sami raketi pa nimajo OS, ki se v večini še vedno uporablja. Je preveč tvegano.
1300468955
0
| 0
bajdec
| 18.03.2011, 18:22:35


@maxter, 12.03.2011, 16:42:10: glede "tretjih sistemov". kaj mislš, da pri nasi v raketi a tam je najbrž na kompu gor win 7 al pa linux? ja pa ja de. uporabljajo take sisteme, ki ne obstajajo več, oz. so precej zastareli. ( naprimer ms-dos)
Ti tud snifu? NASA uporablja Linux (kolikor vem) - Redhat. Drugače ša obstaja še kar nekaj Unix-like OSjev, ki so zelo varni!
1299944530
0
| 0
maxter
| 12.03.2011, 16:42:10


@warriorgod, 10.12.2010, 19:35:23: imaš prav, jaz se mu tudi smejim. muhac to kar vidiš v filmih, ko majo kr ene tretje sisteme v realnosti ne drži. poleg tega velja prepričanje, da je odprta koda bolj varna od zaprte, ker so stvari bolj transparentne. čeprav moram reči, da tega ne razumem v celoti, vendar statistika ne laže :)
Glede "tretjih sistemov". Kaj mislš, da pri NASI v raketi a tam je najbrž na kompu gor win 7 al pa Linux? Ja pa ja de. Uporabljajo take sisteme, ki ne obstajajo več, oz. so precej zastareli. ( naprimer MS-DOS)
1292237231
0
| 0
andrejgodesa
| 13.12.2010, 11:47:11

Pa kaj delate paniko. Saj Ameriške vladne službe so pa že pri načrtovanju Win sodelovale. Podatki ki jih zanimajo so itak že ves čas v "pravih rokah".
1292177113
0
| 0
sdspecy
| 12.12.2010, 19:05:13

Vsak kočijaž svojega konja hvali...
1292152587
0
| 0
samos
| 12.12.2010, 12:16:27

A tako, pa saj niso edina vlada, pred časom je bil škandal svetovnih razmer, ko je ven prišlo, da se (tajne) agencije ameriške vlade ukvarjajo z varnostjo oken, pri čemer niso bojda pozabile na zadnja vrata, za lastne potrebe. Microsoft je sicer podajal uradno žogo pardon zgodbo, ki pa po mnenju večine, ni držala zraka.
1292144550
0
| 0
SLOMatej
| 12.12.2010, 10:02:30

maxter, saj, odprta koda je zaenkrat bolj varna od zaprte. Vem jaz to. Ampak menim, da je to zato, ker manj je manj uporabnikov odprtokodnih operacijskih sistemov, ki temeljijo na Linux jedru. Če pogledaš z drugega zornega kota, bi kdo lahko začel varnostne luknje v teh OS-ih izkoriščati, in jih ne bi odpravljal. Vendar kot pravim, se zaenkrat to še ne splača in večinoma odprtokodni OS-i niso tako napadeni. Po drugi strani pa pri zaprtokodnih nima vsak vpogleda v kodo, da bi lahko kar tako našel varnostne pomanjkljivosti. Moje mnenje.
1292106773
0
| 0
maxter
| 11.12.2010, 23:32:53

Žal se pa tukaj s tabo ne morem strinjat da je zaprtokoden sistem bolj varen! Ravno zaradi tega ker je koda dostopna za vsakogar, se lahko torej vsak prepriča, ali ima koda pomankljivosti, ter jih popravi. Pri zaprti kodi pa ne moreš vedet da recimo micorsoft ali kdo drug na nek strežnik ne zbira zasebne podatke? Kar se tiče varnostnih lukenj ravno pri odprtokodni kodi lahko vsakdo se loti in popravi varnostne luknje oz. jih obvesti o varnostni luknji. Kar se pa tiče linuxa in windowsov pa nevem, ker jih na žalost nisem imel še priložnosti sprobati, izgleda pa podono kot pri apple fanih, ko nekdo reče nekaj proti applu, vsi nazaj zabunjio ko daje ne vem kaj :S, zato se ponavadi odločm za drug proizvod.
1292092573
-1
| -1
SLOMatej
| 11.12.2010, 19:36:13

Glede odprte kode je moje mnenje tako, da če bi bili na računalnikih, kjer imajo pomembne podatke, ti odprtokodni operacijski sistemi, bi jih lahko še več ljudi izkoriščalo, ker je koda vsem vidna in tako lahko vsak, ki se na te zadeve spozna odkrije varnostne ranljivosti in jih izrabi v škodo drugih. Pri zaprtokodnih programih pa koda ni vidna in je zadeva po mojem vseeno bolj varna kar se tiče varnostnih lukenj v kodi. Ampak zaenkrat še ne napadajo odprtokodnih sistemov in programov, ker se zaenkrat še ne splača.
1292082261
0
| 0
drkham
| 11.12.2010, 16:44:21


@snajper_slo, 10.12.2010, 20:17:53: žal imam z mojim raw formatom velike probleme na gimpu! od sesipavanja aplikacije do neznanih napak. za obdelavo jpg/jpeg pa je superca!
Hm, imaš tudi druge programe za RAW datoteke ... naprimer Bibble UFRaw, dcraw, gPhoto ... Malo več na npr. http://www.linux.com/archive/feed/56128 ali na stricu Guglu: http://www.google.si/search?hl=sl&client=firefox-a&hs=V1m&rls=org.mozilla%3Asl%3Aofficial&channel=s&q=linux+raw+image+processing&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
1292073187
1
| 1
03johan
| 11.12.2010, 14:13:07


@benji79, 11.12.2010, 13:55:13: to je res,da si ne bodo imeli kaj početi z tvojimi " porniči",za botnet pa še sigurno nisi slišal in,da imajo že podjarmenih že nekaj miljonov računalnikov po celem svetu,preko katerih potem delajo nečedne stvari!!?tako kot ti razmišljaš,razmišljajo mnogi in to ni pravilno razmišljanje.možno je,da je tvoj računalnik del tega botneta in tega ti sploh ne veš!!to pomeni,da si sokrivec pri teh nečednih dejanjih!!
botnet, kaj je že to, a ni to za na kruh namazat:) benči ne se jezit, preveč mam zaščitnega SW, in preveč znanja o računalnikih, sem serviser že dobrih 12L. Ni zime za eskime:))
1292072113
1
| 1
benji79
| 11.12.2010, 13:55:13


@03johan, 11.12.2010, 5:13:32: riža in iger za rumence:) le kdo mi bo kaj vkradel tistih nekaj porničev in tri filme, kitajci itak tega ne smejo lgedat jih lahk dajo na kuglo:))
To je res,da si ne bodo imeli kaj početi z tvojimi " porniči",za Botnet pa še sigurno nisi slišal in,da imajo že podjarmenih že nekaj miljonov računalnikov po celem svetu,preko katerih potem delajo nečedne stvari!!?Tako kot ti razmišljaš,razmišljajo mnogi in to ni pravilno razmišljanje.Možno je,da je tvoj računalnik del tega botneta in tega ti sploh ne veš!!To pomeni,da si sokrivec pri teh nečednih dejanjih!!
1292040812
1
| 1
03johan
| 11.12.2010, 5:13:32

riža in iger za rumence:) Le kdo mi bo kaj vkradel tistih nekaj porničev in tri filme, kitajci itak tega ne smejo lgedat jih lahk dajo na kuglo:))
1292016454
0
| 0
benji79
| 10.12.2010, 22:27:34


@snajper_slo, 10.12.2010, 19:52:50: @benji79, igram tudi igre :) niso pa prioriteta! če mi ne delujejo programi za obdelavo slik (raw) formata mi ne koristi kaj dosti ubuntu, ni gonilnikov za kartico za tv, za zajem videa (video nadzor) pa še marsikaj! ga pa uporabljam z veseljem za domač server! tu pa priznam, da ima dosti boljše rešene stvari!
Saj kot sem že prej napisal sem se šalil in prav dobro vem,da zna biti včasih problem z določenimi komponentami in njihovimi gonilniki :D
1292008924
0
| 0
snajper_slo
| 10.12.2010, 20:22:04

No glede HW pa je tak, če že imaš vse komponente je težko prestopit na Linux razen, če imajo vse podoro! Recimo na prenosniku ga uporabljam že 3 leta (Dual Boot) in komaj zdaj mi deluje Wireless prej sploh ni bilo delujočih gonilnikov!
1292008673
0
| 0
snajper_slo
| 10.12.2010, 20:17:53

Žal imam z mojim RAW formatom velike probleme na GIMPu! Od sesipavanja aplikacije do neznanih napak. Za obdelavo jpg/jpeg pa je superca!
1292008567
0
| 0
warriorgod
| 10.12.2010, 20:16:07

@snajper_slo na hitro preveril in ima GIMP plugin za obdelavo slik v raw formatu. GIMP je drugače zelo kvaliteten open source program za obdelavo slik. Nekakšen zastonj Photoshop. Gonilniki so pa drugače na Linuxu res lahko problem ja. Se pa to iz dneva v dan izboljšuje, saj vse več proizvajalcev izdaja gonilnike tudi za Linux. Verjamem, da če se pred nakupom strojne opreme o tem malo pozanimaš dobiš ekvivalent Winsom
1292007170
1
| 1
snajper_slo
| 10.12.2010, 19:52:50

@benji79, igram tudi igre :) niso pa prioriteta! Če mi ne delujejo programi za obdelavo slik (RAW) formata mi ne koristi kaj dosti Ubuntu, ni gonilnikov za kartico za TV, za zajem videa (video nadzor) pa še marsikaj! Ga pa uporabljam z veseljem za domač server! Tu pa priznam, da ima dosti boljše rešene stvari!
1292007108
-3
| -3
freemr_b
| 10.12.2010, 19:51:48

Komentar ni prikazan zaradi nizke ocene prikaži
Hudoooo!! Te kitajce (poševnooke) bi moral vse postrelat :D
1292006123
0
| 0
warriorgod
| 10.12.2010, 19:35:23


@benji79, 10.12.2010, 18:53:08: stari kaj ti snifaš,da take ven butaš?? prvo se strezni pa potem 2x razmisli preden kaj blekneš,kajti pomojem se ti sedaj še poleg mene 20000 drugih smeji!!
Imaš prav, jaz se mu tudi smejim. Muhac to kar vidiš v filmih, ko majo kr ene tretje sisteme v realnosti ne drži. Poleg tega velja prepričanje, da je odprta koda bolj varna od zaprte, ker so stvari bolj transparentne. Čeprav moram reči, da tega ne razumem v celoti, vendar statistika ne laže :)
1292003588
-1
| -1
benji79
| 10.12.2010, 18:53:08


@muhac, 10.12.2010, 15:55:44: ubuntu je odprta koda in vsak kakec lahko pride notri. za vindowse se je pa treba mal potrudit in imet kodo. drugače pa veliki sistemi nikoli ne laufajo na windowsih ampak na sistemih, ki ne obstajajo, vsaj uradno ne.
Stari kaj ti snifaš,da take ven butaš?? Prvo se strezni pa potem 2X razmisli preden kaj blekneš,kajti pomojem se ti sedaj še poleg mene 20000 drugih smeji!!
1292003463
1
| 1
benji79
| 10.12.2010, 18:51:03


@snajper_slo, 10.12.2010, 18:11:58: nevem meni je trenutno windows edini os ki mi nudi vse kar rabim na ubuntu sploh nimam podpore za nekatro strojno opremo in mi nič ne koristi! je pa odlična rešitev za serverček (trenutno že par mesecev brez napak, restarta...)
Ja,pomojem igraš igre :D Šala ;) Sicer pa dvomim,da jim je oz.jim bo kaj dosti pomagalo rumenim,saj zagotovo niso bili tako smotani pri Microsoftu,da bi dali vse podatke!!
1292001118
2
| 2
snajper_slo
| 10.12.2010, 18:11:58

Nevem meni je trenutno Windows edini OS ki mi nudi vse kar rabim na Ubuntu sploh nimam podpore za nekatro strojno opremo in mi nič ne koristi! Je pa odlična rešitev za serverček (trenutno že par mesecev brez napak, restarta...)
1291999424
-1
| -1
skosic
| 10.12.2010, 17:43:44

aja, ta Chi-Win logo je pa zanimiv :)
1291998414
2
| 2
skosic
| 10.12.2010, 17:26:54

Zakaj pa mislite, da se pripravlja cloud computing oziroma OS in aplikacije kot storitev preko interneta. Ubuntu je res odlična alternativa za Windowse!
1291996299
1
| 1
bajdec
| 10.12.2010, 16:51:39

muhac, superračunalniki po večini delujejo na Linux sistemu :)
1291993156
-1
| -1
mihac27
| 10.12.2010, 15:59:16

Ah, za iskanje lukenj po moje te kode sploh ne rabiš, jih itak že vsak lolek najde in izkorišča.
1291992944
-1
| -1
muhac
| 10.12.2010, 15:55:44

Ubuntu je odprta koda in vsak kakec lahko pride notri. Za vindowse se je pa treba mal potrudit in imet kodo. drugače pa veliki sistemi nikoli ne laufajo na windowsih ampak na sistemih, ki ne obstajajo, vsaj uradno ne.
1291990275
1
| 1
daark018
| 10.12.2010, 15:11:15

Koga brigajo ta okna! Ubuntu je zakon!
X




ANKETA
Arhiv anket

Na kateri tip računalnikov prisegaš za svoja opravila?








ZADNJE RAČUNALNIŠKE TEŽAVE IN REŠITVE

ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Audijev samovozeči avtomobil do 240 kilometro... 2
laracroft  |  tehnologija napreduje 500 na uro. motorj...
OnePlus One kmalu na voljo v prosti prodaji! 3
Dark W0lf   |   dobro je za prodajo dokler ne postan...
Spotify Family: Do pet uporabnikov za nižjo c... 2
dselj  |  Dokler na njihovi strani piše "Spotify ...
OnePlus One kmalu na voljo v prosti prodaji! 3
dselj  |   Po eni strani se strinjam, vendar so...
RN KANAL




e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših računalniških novic na e-mail
Potrdi
(predogled)
(predogled)
(predogled)
(predogled)
(predogled)


100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!
Twitter




V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK